Powered By Blogger

Kepada si Dia

  • Digg
  • Del.icio.us
  • Reddit
  • RSS


Kepada si dia aku ada pesanan buatnya
Cinta agung adalah cinta-Nya sedang cinta manusia akan buat dia alpa
Aku tepikat kerana imannya bukan kerana rupa
Aku lebih cintakan zuhudnya bukan harta
Aku jatuh hati kerana ilmunya juga kerana akhlaknya
Semoga dia tidak menyintaiku lebih dari Yang Maha Kuasa
Semoga dia tidak mengingatiku lebih dari Yang Maha Esa
Semoga dia tidak mendoakanku lebih dari dia mendoakan ibu dan ayahnya
Dahulukan Allah kerana di situ redha-Nya
Dahulukan ibu bapa kerana di situ syurganya
Aku milik yang Esa begitu juga dirinya
Aku masih milik keluarga juga tanggungjawabnya besar kepada keluarganya
Andai diri enggan dirapati kerana menjaga batasnya dan aku menyimpan dari pengetahuannya
Bila jarak menjadi penyebab bertambah rindunya
Aku tidak mahu menjadi fitnah kepadanya
Aku bermohon semoga Allah menjaganya dan memudahkan segala urusannya
Aku mahu melihat dia berjaya dalam impian dan cita-citanya
Aku berharap pesanan ini sampai kepadanya kerana aku sangat malu menyatakan perasaanku yang sebenarnya
Jika dia jodoh yang telah tertulis untukku di loh mahfuz aku berharap Tuhan aku menemukan semula aku dengannya
Namun jika yang sebaliknya aku akan sentiasa mendoakan yang terbaik untuknya
Sesungguhnya aku berasa sangat bahagia mendengar bicaranya...

0 comments to “Kepada si Dia”

Post a Comment

Kisah Kaunseling

ilmu yang hakiki milik yang Esa bukan milik mutlak setiap insan..
usahlah berbangga dengan pengetahuan yang kita miliki
kerana ia milik Ilahi..

manfaatkanlah ilmu untuk mendapat redha-Nya
bukan untuk mendapat kepentingan peribadi..
kerana itu saya mencipa kisah kaunseling ini..